UteFys

UteFYS är den perfekta gruppträningen för att bygga en riktigt bra grund. Här bygger vi en funktionell och stark kropp där pulshöjningar ingår som ett återkommande inslag och vi jobbar aktivt med rörlighet och styrkeövningar. Alla kan alltid köra utifrån sin egen nivå.

Utefys - hitta ditt tema!

Oavsett ålder eller tidigare erfarenhet så finns plats för dig i Fysrörelsen. Kika in våra olika temagrupper!

Utefys

Funktionell träning

UteFYS är den perfekta gruppträningen för att bygga en riktigt bra grund. Här bygger vi en funktionell och stark kropp där pulshöjningar ingår som ett återkommande inslag och vi jobbar aktivt med rörlighet och styrkeövningar. Ofta stationsbaserad träning och alla kan alltid köra utifrån sin egen nivå.

Familj

Effekt & Gemenskap för hela familjen

Investera i en riktigt glädjefylld hälsoboost för hela familjen! Barn som tränar får bättre inlärningsförmåga och koncentrationsförmåga. Övningarna är lekfulla men lägger en viktig grund inom koordination, rörlighet och styrka. dessutom bjuder de lekfulla uppläggen på mycket gemenskap och glädje för hela familjen! Våra klasser är anpassade utifrån vilka fysiologiska kapaciteter barn utvecklar i olika åldrar så att vi bygger en bra grund för fortsatt träning. Alla i familjen kommer att utmanas på sin nivå och får garanterat en positiv effekt. Lämplig ålder ca 7-12 år.

Senior

Funktionell träning för seniorer

Under trygg ledning och med gemenskapen i en grupp tränas viktiga aspekter så som styrka, kondition, balans och rörlighet. Du kommer ofta jobba med din kropp som motstånd men ibland med enklare redskap. Med en personlig tränare vid din sida har du alltid möjligheten att få övningr som fungerar väl för just dig och du kan hela tiden utgå ifrån din nivå. Vi nyttjar naturen som vår arena. Välkommen!

Här tränar du med Fysrörelsen

Alla Fysrörelsens träningstillfällen finns på facebook för respektive ort, genom länkarna nedan kommer du i kontakt med Fysrörelsen på din ort och ser aktuella grupper. Varmt välkommen in i gemenskapen!

Älta
Anna Hedlund
Hässelby / Vällingby
Anneli Dunér
Järfälla
Anneli Dunér
Täby
Annette Sjöström
Österåker
Annette Sjöström
Sollentuna
Annette Sjöström
Tyresö
Thomas Lummi
Grebbestad
Annika Rehn
Köping
Sandra Burén

UteFys – Vår metod

Vi vill att du ska hålla för din vardag, få energi och en bra träningsgrund för din övriga träning. UteFYS lägger en allmän grund som är bra för alla. Oavsett om du tränar för att orka leka med dina barn eller om du har ett högt satt prestationsmål så är det värdefullt att träna UteFYS som ett komplement. Det hjälper dig att hålla för övrig belastning från livet såväl som från träning. Vi jobbar primärt med den egna kroppen som redskap men ibland även med gummiband eller enklare redskap. Vi tränar alltid ute, oavsett väder och utnyttjar naturen som vår träningslokal.

 

Puls

För att få de optimala effekterna för hjärta och hjärna så behövs det lite flås. Våra klasser är designade för att hela du ska få en riktigt hälsosam effekt av träningspasset. Alla kör på sin nivå i övningarna och du väljer själv hur högt i puls och ansträngning du vill gå!

Rörlighet & Stabilitet

För att fungera i vardagslivet såväl som för höga prestationsmål inom idrott så krävs en god rörlighet och stabilitet för att vi ska må bra, slippa smärtproblematik och skador. I alla pass ingår viktiga övningar baserat utifrån ett synsätt där kroppen är en enhet.

Styrka

Genom funktionella övningar som involverar hela kroppen så får du en riktigt bra grundträning där du bygger bra allmänstyrka och explosivitet. Vi jobbar mest med egen kroppsvikt men ibland med gummiband och enklare redskap. Vi är alltid ute och du kan utgå från din nivå.

Praktisk info

Utrustning

Ett par löparskor och en positiv inställning räcker långt! Vi kör alltid på rundbanor eller en “samlad” yta så du kan lägga av dig överdragskläder eller en vattenflaska. Vid kallt eller blött väder rekommenderar vi alltid ett par handskar som är oömma, vi jobbar ofta med händerna i marken.

Nivå

All träning utgår alltid från att du kör på din nivå.

Minsta antal

För att en bokningsbar grupp ska starta krävs ett minsta antal anmälda om 8 personer per grupp.

Betalning

Betalning sker innan första träningstillfälle och du får närmare information från tränaren från gruppen du anmält dig till kring betalningsförfarandet.

Eget ansvar

Din hälsa är ditt yttersta ansvar. När du deltar i våra gruppträningskoncept så är det ditt ansvar att inte delta om du känner dig sjuk eller har en pågående infektion i kroppen. Om någon övning orsakar obehag eller smärta så prata med din tränare så att vi kan hitta en alternativ övning till dig.